MENGAPA SHAKLEE?

1. Produk Shaklee adalah berasaskan bahan semulajadi yang tulen dan bebas dari bahan pengawet, perasa dan pewarna tiruan.

2. Setiap bahan diuji dengan kawalan kualiti yang keta berbanding pengeluar yang lain.
3. Setiap ramuan botanikal juga diuji oleh pihak ketiga.
4. Setiap produk mengandungi ramuan aktif yang tepat untuk kesihatan yang optimum secara konsisten.
5. Produk Shaklee terserlah di seluruh dunia dengan membantu para atlet dan angkasawan NASA.
6. Disahkan HALAL oleh ISLAMIC SERVICES OF AMERICA, sebuah badan yang diiktiraf olehJAKIM

Saturday 20 July 2013

Apa Ada Dengan Set Berpantang Shaklee


Wah..dah macam tajuk lagu pon ade..hihi..

Lepas dapat tahu saya bakal bersalin secara czer, makin cuak jadinya.. ye lah, bersalin awal dari yang di jangka..set berpantang tak ada lagi ni....makin rancak cari info pasal set-set berpantang yang banyak tu.

Akhirnya, saya tekadkan hati, ambil Set Berpantang Shaklee. Memang tak menyesal. Tak rasa rugi pun sebab possibility untuk set tu terperam dalam almari (kes tak lalu makan jamu, tak tahan panas, ceret beret) tak ada. Zero!


 

gambar kredit to buahatikusayang.blogspot.com

Set Berpantang Shaklee ni lengkap dengan khasiat yang di perlukan oleh badan kerana ia mengandungi supplement2 seperti:


VITA-LEA

 
VITA-LEA ialah  MULTI VITAMIN yang mengandungi 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
Antaranya:
  1.    Mengandungi Zat Besi yang diperlukan untuk mengganti kehilangan darah semasa proses kelahiran.
  2.    Vitamin D  yang membantu penyerapan kalsium
  3.    Kalsium untuk menyokong kekuatan tulang, saraf dan otot.
Zat besi sangat penting untuk pembinaan sel darah merah. Ini membantu untuk mengganti kehilangan darah semasa proses kelahiran.Tanpa cukup zat besi si ibu akan kelihatan mudah pucat lesi, tak bermaya dan paling teruk mudah pengsan atau pitam.
 Pengambilan multivitamin dengan zat besi sangat perlu demi memastikan tubuh mendapat semua vitamin yang diperlukan yang adakala tidak dapat diperolehi dari pengambilan makanan harian kita.
 









B- Complex

Membantu menstabilkan hormon maka si ibu tak mudah rasa stress dan tidak mudah meroyan. Ia juga membantu dalam proses pembinaan sel darah merah dan ianya sangat bagus untuk proses pemulihan bagi si ibu yang baru melahirkan anak. Selain itu vitamin B complex juga sangat perlu untuk meningkatkan sistem pertahanan badan.



  













Vitamin C
Membentuk dan meningkatkan antibodi badan. Ianya juga penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh. Tanpa Vitamin C yang mencukupi, kulit mudah luka.
Gusi berdarah adalah contoh yang paling mudah diketahui.



Zinc
Banyak terdapat dalam ikan haruan dan makanan laut. Tapi sebab tak berapa mampu nak telan ikan haruan..hehe..telan je tablet.. Ia membantu mempercepatkan proses baik luka. Zinc antara vitamin yang penting untuk pertumbuhan. Pengambilan zinc dapat dilihat kesannya pada pertumbuhan dan pembesaran bayi, rambut ibu tak mudah gugur dan luka bersalin cepat baik.

ESP
Ramai yang tidak tahu, pengambilan protien yang mencukupi dengan aisd amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat, kuku yang elok serta penghasilan susu ibu dengan kadar lebih cepat provided sesi perahan yang konsisten. Malah lebih ketara apabila anak yang menyusu mudah kenyang walaupun ini dinafikan oleh mereka yang tidak pro vitamin
Protein boleh diperolehi dari daging, ikan, telur dan juga soya.Tetapi protein hanya bertahan pada suhu yang tidak melebihi 36 deg.C, maka sudah pasti kandungan protein yang ada dalam makanan yg di masak sudah hilang/ berkurangan.




Vitamin E
Di sebabkan saya bersalin dengan kaedah Czer, saya ambil Vitamin E untuk  pastikan jahitan luar dalam saya baik dan cantik. Selain itu ia juga membuatkan perut saya bersih dari kesan ‘stretch mark’ yang kebanyakan ibu lalui apabila melahirkan anak.


Alfalfa

Membantu dalam mempercepatkan penghasilan susu ibu

Kalsium
Membantu menggantikan kalsium dalam badan yang digunakan untuk membuat tulang dan saraf anak yang dikandung dan keperluan utama penyusuan adalah kalsium agar anak dapat membesar dengan sihat dan tulang yang kuat.
\

kredit to buahatikusayang.blogspot.com



* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


Penghantaran melalui pos ke seluruh Malaysia.


COD:
Simpang Pulai, Gopeng, Ipoh Town, Station 18, Gunung Rapat, Jelapang, Silibin, Meru Raya.

Boleh hubungi saya di:
H/P: 012-505 7375 atau
Email: qsejati12@yahoo.com
 

No comments:

Post a Comment

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget