MENGAPA SHAKLEE?

1. Produk Shaklee adalah berasaskan bahan semulajadi yang tulen dan bebas dari bahan pengawet, perasa dan pewarna tiruan.

2. Setiap bahan diuji dengan kawalan kualiti yang keta berbanding pengeluar yang lain.
3. Setiap ramuan botanikal juga diuji oleh pihak ketiga.
4. Setiap produk mengandungi ramuan aktif yang tepat untuk kesihatan yang optimum secara konsisten.
5. Produk Shaklee terserlah di seluruh dunia dengan membantu para atlet dan angkasawan NASA.
6. Disahkan HALAL oleh ISLAMIC SERVICES OF AMERICA, sebuah badan yang diiktiraf olehJAKIM

Saturday 5 September 2015

Ini cara untuk kekal sihat..

Selalunya bila dah sakit, semua nak cari cara untuk lekas baik. Tapi sangat jarang orang yang berusaha untuk kekal sihat dan pastikan tak mudah terkena penyakit. Sebabnya, untuk kekal sihat, biasanya kita kena invest sedikit, sama ada dalam bentuk tenaga, masa dan juga wang ringgit.

Nak kekal sihat?

Caranya?

1. Bersenam
2. Pemakanan yang sihat




Tapi kalau dua-dua ni pun out, apa lagi yang boleh dibuat?

Pengambilan supplement secara konsisten. KONSISTEN ye, bukan berlebihan.

Cara hidup kita di Malaysia sekarang dah berubah. Dulu masih ada masa untuk masak sendiri, bahan mentah pun agak kurang yang klon-klon ni. Sekarang, semuanya nak cepat, nak pantas, nak murah. 

Jadi, penghasilan bahan mentah pada zaman ni memang tak berapa berkualiti kalau nak dibandingkan dengan masa dulu. Ikan kat pasar tu pun nampak je segar, tapi dah disimpan berapa lama? Dah di letak formaldehyde (ubat mayat kata orang) untuk kekalkan kesegaran ikan. Itu yang buat orang sekarang senang dapat penyakit.

Bila dah sakit, memang kita akan terus cari solution untuk lekas baik. Tapi, bukan kah lebih baik dalam masa yang sama juga kita cari punca atau cara untuk kekal sihat.

Contohnya, bila kita selsema dan batuk, pergi klinik, doktor akan prescribe antibiotik, ubat selsema, ubat batuk dan kadangkala diberi Vitamin C. Kenapa ada Vitamin C? Sebab Vitamin C ni sangat penting untuk tubuh. Bila badan kekurangan Vitamin C, tu yang buat badan lemah dan senang terkena penyakit.

Bila dah sihat, terus tak ambil Vitamin C. Lepas tu jatuh sakit semula. Ambil ubat lagi, dan semua itu berterusan, berulang-ulang. 

Bila kita KONSISTEN dalam pengambilan vitamin atau supplement, Insya-Allah penyakit pun segan-segan nak singgah. Walaupun sakit tu adalah ujian dari Allah, dan DIA yang berkuasa memberi sakit dan menyembuhkan, kita sebagai manusia juga perlu berusaha menjaga tubuh sendiri, kan?


*Segala testimoni mengenai produk bukan bertujuan untuk merawat/menyembuhkan/mencegah apa jua penyakit.Mereka yang mengalami masalah kesihatan dikehendaki merujuk pada pakar perubatan terlebih dahulu.

PENGEDAR SAH SHAKLEE SIMPANG PULAI, GOPENG, STATION 18, IPOH TOWN, BANDAR MERU RAYA, JELAPANG, SILIBIN

COD: Simpang Pulai, Gopeng, Station 18, Ipoh Town, Bandar Meru Raya, Jelapang
Penghantaran Melalui Pos Ke Seluruh Malaysia

SMS/CALL: 012 - 505 7375

 
FB Page: Lil’Bunny Services

**Jom jaga alam sekitar dengan  'Cloth Diapers' di Mum's Lil Bunny



No comments:

Post a Comment

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget