MENGAPA SHAKLEE?

1. Produk Shaklee adalah berasaskan bahan semulajadi yang tulen dan bebas dari bahan pengawet, perasa dan pewarna tiruan.

2. Setiap bahan diuji dengan kawalan kualiti yang keta berbanding pengeluar yang lain.
3. Setiap ramuan botanikal juga diuji oleh pihak ketiga.
4. Setiap produk mengandungi ramuan aktif yang tepat untuk kesihatan yang optimum secara konsisten.
5. Produk Shaklee terserlah di seluruh dunia dengan membantu para atlet dan angkasawan NASA.
6. Disahkan HALAL oleh ISLAMIC SERVICES OF AMERICA, sebuah badan yang diiktiraf olehJAKIM

Monday 12 January 2015

Katarak bukan penyakit orang tua

Masa duduk menunggu giliran di klinik pakar mata baru2 ni, ada sorang pesakit yang datang dengan parents dia. Tak pasti apa sakitnya, kemudia bapanya mula bertanya pada nurse yang ada di kaunter, tentang katarak, so aku suspek budak tu kena katarak la. Muda lagi, baru dalam 20-an kot.



Then nurse tu terangkan dengan panjang lebar. Antara isi kandungan yang aku boleh catch-up: semua orang ada potensi untuk dapat katarak, cuma cepat atau lambat je. Antara simptom katarak ialah penglihatan menjadi kabur, warna yang dilihat menjadi pudar/kelabu dan silau pada cahaya di waktu malam.

Antara puncanya:

1. Peningkatan usia
2. Diabetis
3. Cahaya UV (matahari)
3. Merokok
4. Genetik
5. Kerosakan pada mata.

How to prevent this? Tanya bapa pesakit tu.
You can't prevent but you can slower the process of getting it. Dengan ubah lifestyle, eating habit, taking supplements, you can make it slower to happen. Eat more greens and carrot.. Gitu lah lebih kurang ayat akak nurse.

Maksudnya, bila kita ubah gaya hidup, makan makanan yang berkhasiat, takde lah senang2 nak dapat katarak atau apa jua penyakit.

Supplement?

Ya. Supplement juga membantu, terutamanya sebab apa yang kita makan sekarang semuanya ada pesticide la, processed la, MSG la. Walaupun supplement juga diproses, tapi ia lebih baik dari tak ambil tindakan apa-apa, kerana supplement yang disarankan telah melalu pelbagai proses dan penyelidikan, terutama supplement2 Shaklee..kan?

Ini akak nurse tu yang cakap..tang R&D supplement Shaklee tu je ayat saya...hehe

RM 74/botol (90 kapsul)

Carotomax mengandungi Beta-Carotene iaitu antioksidan yang biasanya terdapat di dalam carrot.Selain itu,  CarotoMax Shaklee mengandungi gabungan alpha-carotene, astaxanthin, lycopene, lutein dan zeaxanthin. Gabungan ini dipanggil carotenoids

Carotenoids di dalam CarotoMax adalah anti-oxidants yang membantu kesihatan jangka panjang mata, prostate, serviks, paru-paru dan jantung, juga menguatkan sistem immune tubuh.

Sebotol carotomax ini cukup untuk stok selama 3 bulan, bermakna anda membelanjakan hanya 82 sen sehari untuk kesihatan mata anda. Murah kan?
Nak lagi murah, boleh beli dengan harga ahli. 
* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat,menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

COD: Simpang Pulai, Gopeng, Gunung Rapat, Station 18, Ipoh Town, Jelapang, Bandar Meru Raya.

Penghantaran melalui pos ke seluruh Malaysia.

Call/SMS: 012 - 505 7375
Email: qsejati12@yahoo.com
SID: 911 778- Farah Hani
FB Page: Lil'Bunny Services




No comments:

Post a Comment

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget